Песен за огън и лед
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Увод към играта

Go down

Увод към играта Empty Увод към играта

Писане by Карт Съб Авг 06, 2011 2:09 pm

Просто казано, това е уводът към играта ни. В същата тази секция съм описал какво е роулплей (в много общи линии) и как да си направите герой. Сега с това няма да ви занимавам. Надявам се, знаете какво да правите и как да пишете роулплей. Ако не знаете - няма лошо. Ще се научите.
Това, което искам да засегна тук са някои условности и дреболии. Предимно обвързани със света условности и дреболии. Мартин, Авторът, е дал огромно поле за измисляне. И после е забранил да се пише fanfic по поредицата му. Е, ние това не го правим. Роулплея не цели да променя неговите герои, да дава нови насоки на историята му и да я променя. Той цели просто да разшири вече създаденото. Именно за тази цел сме се спрели на период, доста отдалечен от книгите - по-точно, близо 500 години преди тях, по времето, когато Таргариен пристигат на Драконов камък. Това значи, че доста неща трябва да бъдат изработени от самите нас, но както отбелязах, светът на Мартин не е описан изоснови, а дори и да беше - ние играем в периода преди него.


Ето ги основните положения:

Времето:
Действието в играта започва през 200 ПЗ (Преди Завоеванието). Тогава годината вероятно е известна като 5800-тна след Възшествието на Седемте (или нещо от сорта). Периодът би бил съвсем нормален и невзрачен, ако едно събитие не разтърсва Вестерос из основи - пристигането на Валирия, представена от дома Таргариен, на Драконв камък.

Вестерос:
Кралствата са девет. Дори десет, ако приемем, че Таргариените се крале, а не просто дребен благороднически род от Валирия. Нивото им на технологично развитие, на културно и т.н. не е променен спрямо книгите. С цел да запазим атмосферата от поредицата и да ни е по-лесно. Не знам за вас, но на мен нови благородни домове и замъци не ми се описват особено. Затова в Хрониките има няколко гигантски теми, които описват всички известни домове, създадени от Мартин и няколко, които са творения на почитателите на поредицата. Тези теми обаче са съотнесени към момента, когато се развива действието в книгите - сиреч, близо 500 години след нас. Нормално е да има някои дребни промени, които ще изредя тук.

1. Севера - владетелите са дома Старк, кралете на Севера. Всъщност, този регион сигурно е най-непроменения. Всичко, което е факт по времето на поредицата е факт и в нашия период. Зимен хребет, Тореново тържище, Страшната крепост, Дълбоки лес... Всичко е същото като в книгите, в това число и домовете. Единствената сериозна разлика е, че Старките се короноват.

2. Речните земи
- владетели са дома Тъли, кралете на Речните земи. Тук има доста промени. На първо място, НЯМА Харънхъл. Той е построен 200 години след периода, в който пишем. Така че, моля, никой да не го описва. По онова време даже дядото на крал Харън надали е бил роден. Второ и последно, но не и по важност, Речните земи и Севера НЕ са обвързани. Нямат перфектните съседски отношения от книгите. Тези взаимоотношения са изковани чак по времето на бунта на крал Робърт, а дома Баратеон по времето на роулплея още не е основан.

3. Изотка - владетели са дома Арин, кралете на Долината. Всичко, което е факт по време на книгите, е факт и през нашия период - има кланове на диваци, благородните домове и къщите са си абсолютно същите.

4. Запада - владетели са дома Ланистър, крале на Запада. Единствената сериозна промяна е, че домовете Рейн, Парън и Тарбек още съществуват (Рейн са владетелите на Кастрамир). Освен това дома Клегейн го няма все още, макар и предците на Сандор и Грегор вероятно работят в кучкарниците на Скалата на Кастърли. Всички останали домове съществуват и по времето, в което ние пишем.

5. Бурен край
- владетели са дома Пенроуз, крале на Бурята. Тук промяната е от изключителна важност - НЯМА го домът Баратеон. Той е създаден чак по времето на Завоеванието, след като титлата им е дарена от Таргариен. Всичко останало в Бурен край в основни линии е непроменено.

6. Предела - владетели са дома Градинар, крале на Предела. Тирелите са просто стюарди на дома Градинар. Домът Флорент не е спечелил силните позиции, които има в книгите, а съвета на Най-благочестивите, водачите на вярата на Седемте заседават в Староград, в Звездна септа. Там се намира и върховният септон.

7. Дорн - владетели са дома Мартел, принцове на Дорн. Тук единственото, което трябва да се отбележи е, че кръвта на ройнарите е малко по-изразена у дорнците в сравнение с периода на книгите. Всички домове/твърдини са непроменени.

8. Железните острови
- владетели са дома Хоар, крале на Железните острови. Домовете са както преди, а някои замъци от периода на книгите не са издигнати или все още са направени от дърво, а не от камък. "Столицата" на страната е Оркмънт, а не Пайк, защото там е седалището на дома Хоар.

9. Земите на короната - владетели са дома Дарклин, крале на Черна вода. Тук има няколко сериозни промени. НЯМА Кралски чертог. На негово място има малко рибарско селище, нищо повече. Наместо престолния град на Таргариените, регионът е управляван от Дъскъндейл, седалището на дома Дарклин. Таргариените тъкмо пристигат на Драконов камък и замъкът там е в процес на изграждане, също както и домовете на другите малки домове по островите около Драконов камък. За улеснение приемаме, че те са пристигнали с валирианците - това ще са домовете Сетигар, Веларион и Сънглас. Маловажна промяна, е че домът Каргил все още съществува.

Отвъд Тясното море:
Тук промените са доста, и са обвързани предимно с Валрия.

Първо:
Валирия съществува. Има дракони. Ориста е век след периода, в който пишем. Поради доста мъглявите сведения за империята обаче, вероятно ще е доста трудно на някой да я описва. В момента на роулплея империята е в периода си на разцвет и на най-голямо териториално разширение. На изток териториите им стигат до Карт. На север стигат чак до границите на Ессос и държат всички Свободни градове, с изключение на Браавос, който е скрит от тях. Валирия е едноличен господар на Робския залив и околните градове - Манатарис, Толос, Бораш, Осор, и т.н. За архитектурата, културата, и всичко останало за Валрия се знае малко. Широка практика сред благородниците е братя и сестри да сключват брак. Много бегла представа за Валирия може да се придобие от бившите й колнии и от архитектурата на Драконов камък и Кралски чертог. В общи линии става въпрос за империя, много подобна на римската.

Второ:
Дракони съществуват. Това значи няколко неща. Най-важното от тях е, че магията все още е силна, а Валирия все още е способна да заличи почти всеки град от лицето на земята, ако поиска. Изключение вероятно прави Карт (доста близо е до Валирия и ако империята можеше да го завземе, вече да го е сторила). Тоест, червените жреци, майстерите, немрящите, и други, всички те могат да правят магии, но, както знаете от Мартин, магията е доста трудна за контрол и въобще за създаване. Надали някой е прекалявал с нея.

Трето:
Оръжията от валирианска стомана са все така редки. Тя е рядък, ценен материал и за направата на мечове/ками/каквото и да било от нея, трябва да се използва магия. Тоест, без герои с пълно бойно снаряжение от валирианска стомана.

Четвърто:
Дотраките. Не че ги няма, или че нещо особено се е променило около тях, но поради присъствието на Валирия, са доста по-мирни и внимателни в нападенията си. Също броят им е по-нисък и репутацията им не е така страховита.

Това беше всичко, относно сюжета. Основната рамка беше пусната на обсъждане за известно време и след като нямаше никой, който да е против, мисля, че е подходяща. Компромиси няма да се правят с основата. Ако искате друг крал на еди-коя-си-страна, ще трябва сам да опишете как се сваля стария, защо и от кого, и преди това пак да го обсъдим. А това понякога може да се окаже тегав процес.
По повод самото писане - тук никой не цели високо ниво на майсторство. Събрали сме се да се забавляваме, все пак. Всеки си има свой собствен стил. Няма нужда да имитирате Мартин, Джордан, Паолини, Роулинг, Брукс, който и да било. Едни залагат на едно, други на друго и няма нищо лошо в това, че в продължение на цял пост се води диалог или че за цял пост няма никакво действие, само описания - това са лични решения на пишещия. А и опитите за подражание често свършват зле.

След като сте прочели увода, нека ви запозная с местата, които ми се ще да посетите, преди да седнете да си правите герой:

1. Правила на играта.
2. Пролога.
3. Инструкции за включване в играта.
4. Скецията за дискусии. - изключително важна, за да се поддържа добра игра. Тук се обсъжда общата насока на сюжета и евентуалните общи действия.
5. Хрониките на Вестерос. - Това е "енциклопедията" на форума. Тя служи като ориентир кой докъде е стигнал в собствената си сюжетна линия, какво къде става, как се развива света. Общо взето, това е информацията, от която се нуждаете, за да се включите адекватно в общото развитие в момента. Всеки трябва да посещава този раздел периодично, за да поддържа хроника за това какво, къде и как прави героят му.
Карт
Карт
Пръв човек

Брой мнения : 325
Join date : 15.07.2011

http://en-teria.blogspot.com/

Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото

- Similar topics

 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите