Обсъждане около сюжета на играта

Страница 1 от 4 1, 2, 3, 4  Next

Предишната тема Следващата тема Go down

Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Карт on Сря Юли 20, 2011 5:46 pm

Ясно за какво става въпрос.

Досега свършеното е самото създаване на форума, предложения за периода, попълнени хроники за Седемте кралства (без Вала и отвъд него, но за там инфото не е чак толкова тежко), в това число и има-няма 400 дома. И мисля, че съм си заслужил почивка след четири дни занимаване с тези хроники. Smile От утре до края на месеца съм на Слънчев бряг и от мен няма да има движение по форума, освен ако не намеря отнякъде нет там, а дори и тогава ще е да хвърля по едно око, не за нещо сериозно.
Остава само да видим как да започнем. Ще копирам предложението ми от thread-a за периода:

"Добре, тогава, ето как си го представям:

Годината е 200 ПЗ. Или, както я знаят тогава, 5800-тна година от Възшествието на седемте (повече инфо тук) Всичко е спокойно. Властващите домове са както следва:
Севера - Старк, крале на Севера
Речните земи - Тъли, крале на Речните земи
Долината на Арин - Арин, крале на Долината
Запада - Ланистър, крале на Запада
Предела - Градинар, крале на Предела
Бурен край - някой от домовете, крал титулуван като Крал на Бурята. Кой дом да държи Бурен край оставям да предложите вие.
Земите на короната - Дарклин от Дъскъндейл. А можем да го дадем и на речните крале. Титла неизязснена, давайте предложения. Крале на Черна вода?
Дорн - Мартел, принцове на Дорн.
Железните острови - някой от домовете. Още утре ще се появи мистериозно тема за домовете от островите и вие ще да предложите кой е най-подходящ.

Това са девет кралства. Правилно прочетохте. Земите на короната преди Таргариените често са били територия на речните крале, а железните мъже по времето на Завоеванието са държали Речните земи. Затова ги пишат седем, но са били седем само когато Таргариените са ги взели.

И както всичко си е нормално, изведнъж - дракон над Черна вода. Ще да е голям дракон, но болен и/или немощен, иначе Таргариен щяха да владеят цял Вестерос още преди Егон Завоевателя. Не може да е Балерион, защото е умрял на около 200 години, след 48-ма СЗ, което го прави яйце или даже нищо по времето на играта. Наоколо летят гарвани, а валирианците решават да се представят на "диваците", докато замъка на Драконов камък е в процес на изграждане. Има организиран много важен турнир (който ще се яви първата ни обща сюжетна линия) някъде в Речните земи/Земите на короната. Там присъстват всички настоящи членове, после ще го обсъдим и това.

Всъщност най-много работа ще имат пишещите от името на рода Таргариен - описание на дракони, защо са напуснали дома за такова далечно място, какви са им амбициите, как са пристигнали, имат ли яйца, освен вече живите дракони, нямат ли. Доста, но интересно.

Как ви се струва като за момент за начало? Давайте коментари и предложения, ако се сетите за нещо по-добро. И сега се усетих, че това леко ще трябва да промени биото на Лиана (Squirrelflight)"
avatar
Карт
Пръв човек

Брой мнения : 325
Join date : 15.07.2011

Вижте профила на потребителя http://en-teria.blogspot.com/

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Squirrelflight on Нед Юли 24, 2011 3:01 pm

Аз имам два проблема:
1. Не мога да измисля уместна причина защо Таргериен са напуснали Валирия
2. Понеже съм чела книгите на английски не мога да преведа много от валирийските имена за което ще се радвам на помощ Very Happy
avatar
Squirrelflight
Андал

Брой мнения : 49
Join date : 17.07.2011

Вижте профила на потребителя http://citadelata.com

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Карт on Пон Авг 01, 2011 12:03 am

Защо са напуснали Валирия?
Ами защо някой благороден дом тръгва да завладява (в 99% от случаите)? Или са обезнаследени и жадни за свои собствени земи или са си просто жадни за земи. Аз залагам на първото, защото са се забили накрай света.
Валириански имена има доста, ама книгите са ми на Пловдив, а аз съм на София в момента (това ще се поправи до три дни). Ето за какво мога да се сетя набързо:
Егон
Регар
Мегор
Белор
Деймън (Блекфир)
Денерис
Визерис
Ерис
Залагаш на ис и ор/он. Любимите имена за владетли са Егон, заради завоевателя, предполагам. Като се докопам до книгите си, ще видя какво е измислил господин Русинов за имената и ще постна още. Може би ще е подходящо да направя някакъв речник за валириански имена/думи, за да е по-лесно.

А, и евтин трик това с edit-a на нещо, което вече съм одобрил. Можеше просто да си внесеш промените. Няма лошо, просто като отидох да хвърля едно око, ми изглеждаше малко идиотско - празно поле, надпис ОДОБРЕН и отодлу инфо, че ще преработваш. А и писах на God of Terror да ти прегледа биографията - сега какво ще прави? Razz

@ God of Terror - Ъм... Война в Предела, обсада на Староград? Хвърли ме в тъч. Опиши какво имаш предвид или си намислил. Нямам нищо против подобни събития, но те определено не са локални и ще ни трябва малко инфо каква е идеята ти, за да е одобрен героя (който е много млад или е продукт на изключително странни политически бракове) и да включим в общата картина размирици в Предела.
avatar
Карт
Пръв човек

Брой мнения : 325
Join date : 15.07.2011

Вижте профила на потребителя http://en-teria.blogspot.com/

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by GOD OF TERROR on Пон Авг 01, 2011 5:01 am

Карт написа:

@ God of Terror - Ъм... Война в Предела, обсада на Староград? Хвърли ме в тъч. Опиши какво имаш предвид или си намислил. Нямам нищо против подобни събития, но те определено не са локални и ще ни трябва малко инфо каква е идеята ти, за да е одобрен героя (който е много млад или е продукт на изключително странни политически бракове) и да включим в общата картина размирици в Предела.

Ами преди 26 години е имало война в Предела , водена от Градинарите и техните знаменосци срещу Арбор , поради факта , че тогава Арбор е независим . В крайна сметка при битката за Староград , Градинарите печелят и Редвините са принудени да станат знаменосци на Градинарите. Надявам се , че съм изяснил всичко. Wink

GOD OF TERROR
Андал

Брой мнения : 84
Join date : 17.07.2011

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Карт on Вто Авг 02, 2011 4:46 pm

Става това с независимостта - Арбор все пак е остров.
Иначе ето още четири валириански имена - Дрогон, Регал, Визерион (драконите на Денерис), Ренис. А и нищо не пречи да се направи проверка в wiki-то на Песента и оттам да се превеждат имената, не са чак толкова странни.
avatar
Карт
Пръв човек

Брой мнения : 325
Join date : 15.07.2011

Вижте профила на потребителя http://en-teria.blogspot.com/

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Squirrelflight on Чет Авг 04, 2011 10:53 am

А кога всъщност ще играем? Защото мисля, че изяснихме всичко, а останалите неща можем да ги правим и по време на играта.
avatar
Squirrelflight
Андал

Брой мнения : 49
Join date : 17.07.2011

Вижте профила на потребителя http://citadelata.com

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Карт on Чет Авг 04, 2011 12:44 pm

До края на седмицата ще отворя игралната част. Иначе до днес по някое време ще дам предложението за пролога и ще видим дали ви харесва.

А, да, много важно, щях да го забравя - кое време е? Нали сезоните са по няколко години. Гласувам за пролет.
avatar
Карт
Пръв човек

Брой мнения : 325
Join date : 15.07.2011

Вижте профила на потребителя http://en-teria.blogspot.com/

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Карт on Чет Авг 04, 2011 1:41 pm

Речено - сторено. Smile Ето ми го предложението за пролога:

Spoiler:
През прозореца нахлу хладен повей и се заигра около кьошетата, врътна се из пустата стая и едва не отнесе пергамента изпод ръцете му. Тихо проклятие пробяга по устните на майстер Джеролд. Ръката му се стрелна и приглади листа преди той да е излетял. Тази сутрин се беше събудил в добро настроение за история – беше спал добре и подаграта му не се обаждаше, но проклетият вятър можеше бързо да го вкисне. Колкото и да му бе неприятно, принуди се да придърпа мастилницата си и да затисне с нея пергамента. Неприятна работа. Така човек можеше да разлее мастило по целия лист. Извади перото си, дълбокомислено го натопи в мастилото и внимателно нанесе датата. Година 5800-тна от Възшествието на Седемте. Отне му близо минута да изпише думите с красивия си, школуван, правилно наклонен и правилно завъртян почерк. Огледа датата доволно. Така. Да запише събитията от миналия месец. Любимото му занимание. Тарт и Манинг бяха влезли в открит конфликт в началото на месеца. Жертви, въоръжение, място на битката, резултат – всичко това мина за секунди през главата му. И тъкмо щеше да почне, когато се укори. Уви, беше почнал да забравя. Няколко часа преди войските на домовете да се сблъскат в Дъскъндейл беше родила лейди Рослин от дома Росби. Щяха да дадат на малката дъщеричка името Лина. Бащата беше странстващ рицар, на име Робърт, от дома Пайн от Пречупения нокът. Личният му герб – три бели нокътя, грабнали златна монета на сив фон. Трябваше да прати за илюстратор следобед. А довечера май имаше някаква глупост за заседание за споровете с Арбор… Пълна загуба на време. Щеше да я опише, разбира се, в аналите си за историята на Цитаделата в Староград, но не възнамеряваше да присъства. Имаше да вписва един валириански кораб, който се появил в залива Черна вода онзи ден.
Усети, че се е унесъл в мисли над празната страница чак след няколко минути, когато почукаха на вратата. Надигна се морно, тежката му медна верига дрънчеше леко с всяка негова стъпка. Отвори килията си и изгледа заплашително момчето, което стоеше пред него. Този малкият трябваше да е много глупав. Всички знаеха, че всеки първи ден от месеца големия летопис трябваше да бъде оформен и тогава никой не може да го безпокои. Момчето носеше роба и бе вързало на опашка отвратителната си посивяваща, гъста коса. Навремето и Джеролд имаше хубава коса. Смутено му подаде едно писмо и изграчи: „Гарван за вас, майстер Джеролд”, после почти побягна на другата страна, стискайки носа си. Гарван. Как мразеше малките черни проклетници! Вечно крякаха, летяха наоколо и го смущаваха, докато работеше. Вярно, разнасяха писма, но много би се радвал, ако го правеха по-тихо. И някъде другаде, не точно в неговата Цитадела. По възможност не и в града. А и в целия Вестерос май имаше малко повече, отколкото трябваше. Другите архимайстери бяха виновни за това, те никак не уважаваха историята и не обръщаха внимание на епохалния му труд над нея.
Пак се усети, че се е унесъл. Влезе обратно в килията си и затвори вратата. Писмо. За него. Никога не му пращаха писма. Навремето получаваше по едно за именния си ден, но брат му умря преди доста време и сега трябваше да отвори някоя от хрониките си, за да установи кой ръководи дома Хайтауър. Май той беше най-възрастният. Чудно. Ако бе направил грешката да остане сред тях, сега щеше да е дебел лорд, престарял и с куп внучета. Колко добре беше, че можеше да се занимава свободно с история, вместо да се грижи за цял Староград, че и за знаменосците. Положи писмото на масата и взе нож от сандъка. Там беше цялата му скромна покъщнина – за история човек нямаше нужда от много. В килията имаше легло, маса, стол и големия му сандък. По едно време бяха настоявали да има и гардероб за дрехи, но той много добре си караше и със старата роба, която му я подариха като влезе в Цитаделата и започна веригата си.
Насили се да мисли за настоящето. Писмо, нож, маса. Сега. От десетилетие насам имаше чувството, че живее само в историята. В крайна сметка, всичко което отмине е вече история. Седна на стола и внимателно отвори писмото. Носеше печата на дома Дарклин, кралете на Черна вода и владетелите на Дъскъндейл. При вида на написаното майстер Джеролд се смръщи. Такова разхищение. Един куп хубав пергамент, подходящ за дни и седмици история, само за една-единствена, съвсем безсмислена дума.
„Дракарис”.

Цялата Цитадела изглежда беше полудяла. Гарваните летяха и току минаваха шумно покрай прозореца му. Цял ден не можа да се съсредоточи. По коридорите тичаха хора, някой кълнеше гневно от килията над неговата. Светът се бе обърнал много рязко с краката нагоре. Отчая се. За цял предобед не беше описал и една четвърт от миналия месец. Тъкмо беше стигнал до отпътуването на Карт от дома Магнар за Зимен хребет. Стана пладне и той спря работата и зачака. Чака десет минути, после половин час, а времето течеше и минутите станаха часове.
Е, това вече беше недопустимо!
Той беше майстерът на Цитаделата! Пазителят на Хрониките! И всеки, всеки, всеки бял ден ядеше точно в дванадесет в килията си. На четна дата боб, на нечетна – ориз. Някой щеше да си плати. Два часа след пладне се надигна мрачно от стола си и се отправи навън. По пътя му младежи на по петдесет отстъпваха панически от пътя му. Хубаво бе, че се страхуват от него. Той беше архимайстер и цялата Цитадела щеше да си плати за обяда му! Влетя в столовата разгневен и се понесе към кухните. Малко обърна внимание на хаоса, който цареше около него – майстерите бяха пребледнели, шепнеха си уплашено на малки групи и никой не ядеше. Джеролд обаче го отдаде на уплахата им като са го видели в цялата му величественост и си продължи невъзмутимо напред. Нахлу в кухните и още от прага се разкрещя на готвача. Странното бе, че човекът бе седнал на един стол и трескаво пишеше бележка след бележка.
Не му обърнаха внимание.
На него, на майстерът, на му обърнаха внимание! Почервеня, после позеленя, а сетне придоби нездрав морав цвят. Сетне…
Сетне не си спомняше нищо. Събуди се часове по-късно в килията си. Слънцето вече клонеше към залез. Целият ден беше отишъл! И кой щеше да напише хрониките сега? Някой жалък писар? Не, това не можеше да го позволи. Стана и се насочи към работната си маса. Някой беше оставил дълъг пергамент на нея. Още едно писмо. Вече беше почнал да ги презира. Това обаче беше доста по-подробно. Пак идваше от Дъскъндейл. Надигна го и се зачете и за пръв път от години чупката на веждите му обозначаваше учудване, а не презрение.

„Дракарис. Призори на 32-я ден от 5800-тната година от Възшествието на Седемте в залива Черна вода беше забелязан причудлив кораб. Галера, на много дълга и голяма. Четири кораба от флота на краля на Черна вода излязоха да я посрещнат, начело с първородния син на краля. Това беше последният път, когато стъпиха на суша. Отблизо корабът се оказа валириански. Капитан му беше някакъв мъж от Валирия, от дома Таргариен, брат на принца на Драконов камък. Замъкът, доколкото научихме, в момента се строял в залива, на един от трите пусти острова. Като установили, че са валирианци, мъжете на краля, уплашени от евентуално нашествие, нападнали кораба. В последвалата битка над Черна вода излетя дракон, който се видя чак от брега. Беше огромен, но летеше бавно и тромаво. Четирите ни кораба бяха изпепелени. Останаха само овъглени черупки. Валирианците се оттеглиха, заедно с дракона. Чакаме съвет от Цитаделата как да постъпим.
Майстер Олер, при двора на кралете на Черна вода"
Една усмивка неволно се плъзна по лицето на майстер Джеролд, ала смутена от дръзкото си действие бързо се отдръпна от острите му, суховати черти. Архимайстерът захвърли писмото настрани и бързо надигна перото си. Потопи го в мастилницата и придърпа нов пергамент от купчината. Засега нямаше да се занимава с миналия месец. Положи перото замислено. През ума му мина фактът, че за пръв път от десителетия насам сякаш гледа с нетърпение не към миналото, а към бъдещето. Каква благословия, да живее в такова време. И каква хубава Хроника щеше да се получи…
avatar
Карт
Пръв човек

Брой мнения : 325
Join date : 15.07.2011

Вижте профила на потребителя http://en-teria.blogspot.com/

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Squirrelflight on Чет Авг 04, 2011 3:16 pm

:о Леле, Карт, страшно е. Евалата. Very Happy
avatar
Squirrelflight
Андал

Брой мнения : 49
Join date : 17.07.2011

Вижте профила на потребителя http://citadelata.com

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by GOD OF TERROR on Чет Авг 04, 2011 7:16 pm

Изумен съм. И стига си ми издавал плановете за героя. Това с конфликта го пазех за по-нататък. Very Happy Very Happy

GOD OF TERROR
Андал

Брой мнения : 84
Join date : 17.07.2011

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Андин Старк on Съб Авг 06, 2011 9:48 am

Хохо, чудесно се е получило. Вече нямам търпение да започваме да пишем Laughing
avatar
Андин Старк
Пръв човек

Брой мнения : 44
Join date : 20.07.2011

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Карт on Нед Авг 07, 2011 4:09 pm

Е, започнахме. Smile Добро начало става, интриги в Староград и Арбор и пир в Зимен хребет.

Какво ще кажете за турнира, по време на който ще се разбере, че Таргариен са на Драконов камък? Къде да го организираме, кой да победи? Както ни гледам героите до момента, ще трябва да направим неигрален персонаж за шампион в двубоите с пики (единственият мъж, който не е болен, е северняк и страни от пиките, а дамите... е, както си решат. Very Happy ). А може и някой от мъжете Старк да вземе титлата, стига Андин да сметне, че биха се прибощили към южните традиции мъжете да се млатят с пики. Победата в общото меле идеята ми е да я присъдим на двама души едновременно (ще ми се единият да е Карт, трябва ми за сюжета ми както съм го измислил). Надпревара с коне/стрелба с лък/състезания за бардове - ако въобще има, тук може всеки да вземе титлата. Аря май беше майсторка на лъка?

За справка, ето каква е организацията на турнир във Вестерос (а и попринцип) - има поредица от сблъсъци с копия, при директна елиминация. Накрая победителя получава корона. Освен това има общо меле, което е имитация на битка в умален мащаб с турнирни (затъпени) оръжия. Освен това, според големината на турнира, може да се организират състезание по стрелба с лък, надпревари с коне, певчески надпревари... Пировете по време на турнир са задължителни. Интригите и убийствата също. Какво по-добро място да се отървеш от някой свой враг от турнирното поле - там лесно се организират "инциденти".

_________________
Щом си решен на бой, целта ти не трябва да е да нараниш врага си. Защото раните могат да зараснат и ранените - да отмъстят. Ако си решил да се бориш с врага, винаги цели да го убиеш, никога - само да го раниш.
avatar
Карт
Пръв човек

Брой мнения : 325
Join date : 15.07.2011

Вижте профила на потребителя http://en-teria.blogspot.com/

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Андин Старк on Нед Авг 07, 2011 5:59 pm

Аз съм съгласна за турнира - звучи супер. Нека се намира някъде по на юг, някъде, където територията може да бъде поне малко неутрална, за да не се избият участниците преди дори да започнат. За мелето на разположение са и двамата братя на Андин - стига да не трепете Теон, той е ключова фигура и трябва да продължи да съществува Laughing За пиките ... не мисля, че Рикард ще може да се справи, пък и не е честно навсякъде все Старк да печелят ... макар че си е нормално Twisted Evil Аз мога да се включа по отношение на ездата, но само там, защото на Ан едва ли ще й се занимава много с нещо друго. И ... това е общо взето. Ако се сетя нещо - ще добавя.
avatar
Андин Старк
Пръв човек

Брой мнения : 44
Join date : 20.07.2011

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by GOD OF TERROR on Нед Авг 07, 2011 6:28 pm

За моя герой ще е стерлянето с лък или ножове. А за сестрата ще е ездата.
П.П. Решил съм да си пратя героя в Зимен Хребет , така че ако нямате нищо против , да отложим турнира.

GOD OF TERROR
Андал

Брой мнения : 84
Join date : 17.07.2011

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Андин Старк on Нед Авг 07, 2011 6:42 pm

E, той турнирът не е казано, че ще бъде сега. Всъщност предполагам, че Карт има предвид в най-близко бъдеще, което ще рече, че първо е редно някак да започнем нашите си локални действия, а след това да се юрнем всички към общото писане. Поне така мисля, де.
avatar
Андин Старк
Пръв човек

Брой мнения : 44
Join date : 20.07.2011

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Карт on Нед Авг 07, 2011 8:19 pm

Турнирът е в обозримото бъдеще - сиреч, някъде през следващия месец, както аз го виждам. Да има достатъчно време да го обсъдим, да подготвим биографии за някои от най-важните участници и .т.н. Може по някое време да се "получат писма", разпратени от организаторите, после да се потегли на път, да видят малко свят героите ни. Smile
Та, значи, мислиш да пратиш Томен на състезание за стрелци/метачи на ножове, а Церсей Сняг да язди? Аз лично смятам като го правим да запиша Карт в мелето и да го избутам чак до края му, ако някой няма нещо против.

Добре, първо турнирно предизвикателство, което ми хрумна - всеки, който желае да постне до три песни (не е нужно да са лично от него, но да са на средновековна или подобна тематика) под Spoiler-и. После ще гласуваме кой е най-добрият и победителят ще има право да опише барда, който ще вземе титлата и наградата от турнира. Или само да му даде име и да остави описанието другиму, ако не му се занимава. Няма нужда да бързаме - да кажем, че има период от две седмици да издирим/измислим песни. И най-добре да не са от книгата, въпреки, че нямам нищо против някой да измисли думи за онези песни, които нямат тескт, а само са споменати. Какво ще кажете за идеята?

_________________
Щом си решен на бой, целта ти не трябва да е да нараниш врага си. Защото раните могат да зараснат и ранените - да отмъстят. Ако си решил да се бориш с врага, винаги цели да го убиеш, никога - само да го раниш.
avatar
Карт
Пръв човек

Брой мнения : 325
Join date : 15.07.2011

Вижте профила на потребителя http://en-teria.blogspot.com/

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Squirrelflight on Нед Авг 07, 2011 8:52 pm

Демек така:

Spoiler:

Blind Guardian - The Bard's Song
Blackmore's Night - Song And Dance
Azam Ali - Sackpipslät

Има една много хубава Lake of Song, пак на Blackmore's Night. Никъде не я намерих, но в хубава и има настроение в нея.


avatar
Squirrelflight
Андал

Брой мнения : 49
Join date : 17.07.2011

Вижте профила на потребителя http://citadelata.com

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Карт on Нед Авг 07, 2011 9:10 pm

Демек, лирики, текстове, на български. За да може докато се води състезанието, героите ни да могат да "чуят" песните. Иначе особено "Bard's song" е много добра като звучене и като текст, струва ми се и можеш спокойно да я преведеш, ако намериш отнякъде лириките на английски.

Бъдете креативни! Или бъдете Валери Русинов! (Сериозно, не бъдете Валери Русинов, моля ви) Дайте най-добрия текст на средновековна песен на български. И за да покажа какво имам предвид, не само да празнословя, нека да започна - това е мое, от нещо, над което работя в момента:

Spoiler:
Дайретата удри!
Празнувай с танци ти!

Удряйте дайрета, хей-ей!
Днес празнувай, утре блей-ей!
Докле е младост, ти танцувай!
Докле е младост, с огъня лудувай!

Удряйте дайрета, хей-ей!
Днес празнувай утре блей-ей!
Днеска, утре, ти ще остарееш
и косите бели ще развееш.

Удряйте дайрета, хей-ей!
Днес празнувай, утре бей-ей!
Днес е ден за радост, хей!
Утре няма вече младост, ей!

Удряйте дайрета, хей-ей!
Днес празнувай, утре блей-ей!
Че деня век преваля
и нощта живота изгаря.

Удряйте дайрета, хей-ей!
Днес празнувай, утре блей-ей!
Младостта празнува,
старост сал бленува.

Дайретата удри!
Празнувай с танци ти!

Лириката винаги ми е бягала, заради което следващите ми две предложения ще са преводи. Razz

А предложенията ти са добри като музика, но като текст не знам за какво са. Половината от изкуството на средновековните бардове се е кореняло в тесктовете, в историите, които разказват, в посланията, не в музиката сама по себе си. Вземи Дъждовете на Кастрамир, или, ако искаш, Песен за Ролан, и ще видиш, че там водещи са по-скоро думите.

Песен за Роланд: http://chitanka.info/text/10214-pesen_za_roland

Дъждовете на Кастрамир:
Spoiler:

И кой си ти, рече гордият лорд,
че аз да ти се кланям ничком?
Жалко коте си ти, в друго палто,
това е истината всичка.
В палто от злато и в палто от пурпур,
лъвът си има нокти,
а моите са дълги и остри, милорд,
както вашите дълги и остри.
И говореше тъй, и говореше тъй
лордът на Кастрамир.
Но в замъка му днес плаче дъждът
и няма кой да го чуе.
Да, в замъка му днес плаче дъждът
и никой не ще го чуе.


Ето го и в оригинал. Открийте десете разлики:

Spoiler:
And who are you, the proud lord said,
that I must bow so low?
Only a cat of a different coat,
that's all the truth I know.
In a coat of gold or a coat of red,
a lion still has claws,
And mine are long and sharp, my lord,
as long and sharp as yours.
And so he spoke, and so he spoke,
that lord of Castamere,
But now the rains weep o'er his hall,
with no one there to hear.
Yes now the rains weep o'er his hall,
and not a soul to hear.



Ако някой предложи нещо с размерите дори на половината Песен за Роланд предлагам да му се издигне паметник на пъпа на София, или в град по негов избор. Но идеята е да е нещо в духа на тези саги, или на моята песен.

_________________
Щом си решен на бой, целта ти не трябва да е да нараниш врага си. Защото раните могат да зараснат и ранените - да отмъстят. Ако си решил да се бориш с врага, винаги цели да го убиеш, никога - само да го раниш.
avatar
Карт
Пръв човек

Брой мнения : 325
Join date : 15.07.2011

Вижте профила на потребителя http://en-teria.blogspot.com/

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Юмир on Пон Авг 08, 2011 9:49 am

Може да се опитам да съчиня песен за септон Онай.
avatar
Юмир
от отвъд Тясното море

Брой мнения : 123
Join date : 02.08.2011

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Карт on Пон Авг 08, 2011 6:08 pm

Ммм, вече го предвкусвам, любезни!

Иначе ето второто ми предложение:

Spoiler:
На огнището къкри вечеря,
под покрива има постеля,
но наште крака не са уморени.
Окол’ ъгъла ще видим
дърво и камък прав,
видни само за нас.

Дърво и цвете и трева и листа,
тях ги подмини, тях ги подмини!
Хълм и поток под небеса,
тях премини, тях премини!

Окол’ ъгъла ще ни чака
нов път и нова драка,
и макар и днес да ги подминем,
утре може пак насам да минем.
И по таен път да бродим
към лунни ил’ слънчеви небосводи.

Ябълка, тръне, орехи и хмел.
Остави ги, остави ги!
Пясък, камък, мост и дол.
Сбогом, сбогом, дом!

Домът назад, пътят – напред
и пътищата мамят ни отвред.
През сянката, до нощната тъма,
докато звездите не заблестят.
Тогаз светът назад, домът – напред.
Ще бродим към дом и към ред.

Мълга и здрач, облаци и сянка,
всичко ще избледнее, всичко ще избледнее.
Огън и светлина, и хляб и вечеря
и тогаз в постеля! И тогаз в постеля!


Това всеки, който е чел по-сериозно фентъзи, трябва да го познае откъде е. Преводът е мой. Very Happy Иначе преводът от оригинал, който го е направил преводача на книгата (няма да издам коя е) е много добър, но реших да си поиграя на преводач.

_________________
Щом си решен на бой, целта ти не трябва да е да нараниш врага си. Защото раните могат да зараснат и ранените - да отмъстят. Ако си решил да се бориш с врага, винаги цели да го убиеш, никога - само да го раниш.
avatar
Карт
Пръв човек

Брой мнения : 325
Join date : 15.07.2011

Вижте профила на потребителя http://en-teria.blogspot.com/

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Юмир on Пон Авг 08, 2011 6:34 pm

Хм, напомня ми на Майн Кампф и търсенето на повече жизнено пространство.
avatar
Юмир
от отвъд Тясното море

Брой мнения : 123
Join date : 02.08.2011

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Карт on Пон Авг 08, 2011 6:37 pm

Хитлер се намества в списъка на фентъзи авторите точно между Пратчет и ам... Пратчет.

Иначе отговорът е лесен - помисли още. Чели сте книгата и сте гледали филм по нея. Във филма има съкратена версия на песента. Повече няма да подсказвам.

_________________
Щом си решен на бой, целта ти не трябва да е да нараниш врага си. Защото раните могат да зараснат и ранените - да отмъстят. Ако си решил да се бориш с врага, винаги цели да го убиеш, никога - само да го раниш.
avatar
Карт
Пръв човек

Брой мнения : 325
Join date : 15.07.2011

Вижте профила на потребителя http://en-teria.blogspot.com/

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Squirrelflight on Пон Авг 08, 2011 6:45 pm

Трябва да ти призная Карт, бива те с превода. Лично за мен е адска мъка да превеждам песни и стихотворения, защото трябва да има някаква рима все пак. Иначе - Властелинът на Пръстените. Ако не се лъжа, беше малко след като хобитите тръгнаха на път. И отново - много добър превод. Впечатлена съм.
avatar
Squirrelflight
Андал

Брой мнения : 49
Join date : 17.07.2011

Вижте профила на потребителя http://citadelata.com

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by GOD OF TERROR on Пон Авг 08, 2011 6:47 pm

Squirrelflight написа:Трябва да ти призная Карт, бива те с превода. Лично за мен е адска мъка да превеждам песни и стихотворения, защото трябва да има някаква рима все пак. Иначе - Властелинът на Пръстените. Ако не се лъжа, беше малко след като хобитите тръгнаха на път. И отново - много добър превод. Впечатлена съм.
Не съм й учуден , че се впечатли (ти от какво ли не се впечатляваш) . Но превода е трепач Карт.

GOD OF TERROR
Андал

Брой мнения : 84
Join date : 17.07.2011

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Squirrelflight on Пон Авг 08, 2011 6:55 pm

По принцип превода е нечовешки болезнен къртовски труд, който в началото е приятен, а после започваш да псуваш всички автори, преводачи, книги, издателства и нагли хора, умрели за въпросния превод, да си блъскаш главата в каквото ти попадне, да човръкаш из гугъл транслейт и като закъсаш да отвориш големия тлъст хартиен речник, да преведеш скапаната дума и най-щастливо да завършиш изречението, след което да осъзнаеш, че или звучи отвратително, или е неправилно, или няма никакъв смисъл и после да легнеш и да умреш. Знам го от личен опит. Затова се възхищавам на преводачи (изключение е г-н Русинов) и хора, които могат да направят така, че хем да проментят променят коренно някакъв текст, хем превода да се доближава максимално до оригинала.
avatar
Squirrelflight
Андал

Брой мнения : 49
Join date : 17.07.2011

Вижте профила на потребителя http://citadelata.com

Върнете се в началото Go down

Re: Обсъждане около сюжета на играта

Писане by Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Страница 1 от 4 1, 2, 3, 4  Next

Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото


 
Permissions in this forum:
Не Можете да отговаряте на темите